Postul, echilibrarea dietei și BioGreens

Ultima actualizare la 9 aprilie 2014. Categoria: Articole
Acest articol a fost citit de 3509 ori.

Este evident că în post trebuie să ne menţinem sănătoşi. Sănătatea este unul dintre lucrurile pe care le cerem cel mai des în rugăciunile noastre, însă facem foarte puţine eforturi pentru a o păstra. Postul presupune o curăţire sufletească şi trupească şi trebuie să excludă introducerea unor alte toxine în corp. Totodată, nu trebuie să exagerăm cu alimentele predominant glucidice (pâinea, pastele făinoase sau cartofii), întrucât există riscul de a ne îngrăşa chiar şi în post. Un regim alimentar echilibrat ar trebui să includă proteine, lipide şi carbohidraţi, în funcţie de particularităţile vârstei şi ale stării generale de sănătate.

Regimul alimentar trebuie să ţină cont de vârstă, de starea fiziologică, de patologia preexistentă, astfel încât să nu ajungă să dăuneze organismului pentru că există oameni cu afecţiuni agravate de alimentaţia specifică acestei perioade de post. De aceea, există persoane care fac excepţie de la postul alimentar din cauza stării de sănătate. De fapt, postul reprezintă o perioadă ideală în care să-i oferim organismului nostru un moment de relaxare. Alimentaţia de post nu trebuie să se bazeze pe produse prelucrate şi copiate după cele care conţin carne. Trebuie evitaţi potenţiatorii de aromă, produsele prăjite sau foarte concentrate din punct de vedere caloric. Putem avea o diversitate alimentară destul de mare astfel încât să nu fim nevoiţi să recurgem la produce procesate sau toxice. De asemenea, perioada postului nu ne împiedică să facem nici exerciţii fizice, având un aport suficient de carbohidraţi.

Postul alimentar şi beneficiile sale

Din punct de vedere alimentar, perioadele de post înseamnă restricţie, atât în ceea ce priveşte cantitatea de alimente consumate, cât şi tipul acestora. Postul alimentar asociat cu restricţia calorică severă are un efect de reducere a riscului de dezvoltare a cancerului, iar restricţia calorică creşte sensibilitatea la insulină. Restricţia calorică este o metodă de detoxifiere a ţesutului adipos prin mobilizarea xenobioticelor lipofile depozitate la acest nivel. Postul negru intermitent şi restricţia calorică reduc riscul de dezvoltare, întârzie instalarea bolilor Alzheimer şi Parkinson şi ameliorează starea de sănătate cardiovasculară şi cerebrovasculară. De asemenea, restricţia calorică previne sau întârzie apariţia modificărilor asociate îmbătrânirii pielii. Regimul de post scade riscul de osteoartrită, nu provoacă demineralizare şi nu afectează negativ performanţele osoase.

Alimentaţia specifică postului

În perioada postului, trebuie să încercaţi să suplimentaţi lipsa proteinelor din carne cu alte tipuri de alimente, iar aportul de vitamine se poate asigura prin consumul de fructe şi legume proaspete. Ciupercile reprezintă o sursă foarte bună de proteine în absenţa surselor tradiţionale, spanacul se poate consuma şi sub formă crudă, fiind o sursă foarte bună de fier şi antioxidanţi, iar fructele deshidratate pot constitui o alternativă la fructele proaspete. De asemenea, principiul diversităţii alimentare trebuie respectat atât pentru calitatea, cât şi pentru calitatea fitonutrienţilor, deoarece comoditatea ne poate afecta sănătatea. De exemplu, cartofii sunt de multe ori baza alimentaţiei în timpul postului pentru că sunt ieftini, hrănitori şi consistenţi, dar amidonul din cartofi, consumat în cantităţi mari, ne poate dezechilibra greutatea corporală.

Pentru persoanele care se declară „carnivore” trebuie afirmat faptul că produsele din carne ce conţin multe proteine pot fi înlocuite pe perioada postului cu proteine vegetale, cele mai potrivite fiind ciupercile. Acestea reprezintă o sursă importantă de potasiu, fier, calciu, sodiu, fosfor, zinc, vitaminele B1, B2, B3, B6, C, D, F şi acid folic. Datorită conţinutului de aminoacizi şi glicocen (zahăr specific cărnii), ciupercile au un gust asemănător cărnii, aducând organismului proteine, nu şi grăsimi şi multe calorii.

Soia reprezintă o bună sursă de proteine, ce echilibrează din punct de vedere nutriţional unele produse care ar altfel ar fi doar un conglomerat de carbohidraţi şi grăsimi. Trebuie să alegeţi boabele de soia nemodificate genetic, deoarece au un conţinut complet în proteine. De asemenea, conţine substanţe care ajută la funcţionarea creierului, ard grăsimile, scad colesterolul, iar în ultimul timp, cercetările au asociat consumul de soia cu o rată redusă a cancerului la sân.

Unul dintre motivele pentru care cu toţii aşteptăm primăvara este bogăţia ei de verdeţuri. Leurda, urzicile, untişorul, ceapa verde, pătrunjelul, spanacul şi salata verde ne oferă toate o varietate de vitamine şi de minerale după care organismul nostru „tânjeşte“ la ieşirea din iarnă. „Dintre alimentele primăverii, prin efectele lor se remarcă păpădia (frunzele), care tonifică şi detoxifică organismul şi este puternic hepatoprotector, sparanghelul, care poate atenua simptomele celor meteosensibili. Toate acestea, în combinaţie cu ulei extravirgin de măsline autentic, sunt indicate şi pentru a tonifia neuronii, sistemul nervos central fiind pus la încercare de tranziţia de la iarnă la primăvară“, explică prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, în cartea sa „Noua ordine alimentară: Şi noi ce mai mâncăm“.

Pentru a vă satisface pofta de „ceva dulce“, cea mai recomandată în post este, evident, mierea. Aliment-medicament, „mierea naturală de albine conţine peste 280 de compuşi. Dintre aceştia se remarcă glucidele de calitate, macroelementele – potasiul, sodiul, magneziul, fosforul, sulful – şi microelementele – fierul, cuprul, siliciul, galiul, vanadiul, beriliul, argintul, zirconiul. Toate acestea sunt esenţiale funcţiilor metabolice ale omului“, completează prof. dr. Mencinicopschi.

Ce să evitaţi în post?

În acelaşi timp, în post ar trebui evitate următoarele alimente:

  • pateul vegetal din comerţ, ce poate fi înlocuit cu pateuri sănătoase preparate în casă;
  • mâncărurile de post gata preparate din supermarketuri, de asemenea, pot fi înlocuite cu unele preparate în casă;
  • mezelurile de post; acestea conţin multe E-uri, sare şi organisme modificate genetic. Mai mult, din cauza unui ingredient des folosit (E 120 – roşu carmin) puteţi avea surpriza să mâncaţi de dulce, deoarece acesta este extras din surse animale;
  • prăjituri de post din comerţ; acestea au o cantitate ridicată de grăsimi hidrogenate care dăunează inimii, dar şi foarte mult zahăr sau îndulcitori artificiali.

De asemenea, odată ce postul s-a încheiat, comportamentul nostru alimentar trebuie să ţină cont de principiul ponderaţiei, cu atât mai mult cu cât se face trecerea spre alimentaţia de origine animală.

BioGreens ajută la echilibrarea dietei în post

Produsul BioGreens vine cu un aport important de proteine vegetale, de care au nevoie persoanele care țin post. Proteinele din germeni, lăstari şi alge sunt 95% asimilabile, având cea mai mare valoare biologică dintre toate proteinele vegetale. BioGreens este un SuperFood vegan care conține grâu verde, orz verde, algele Chlorella și Spirulină, frunze de mentă, germeni de grâu, germeni de broccoli, germeni de orz și extract uscat din Acerola. Oboseala constantă, lipsa de energie fizică și psihică, capacitatea redusă de efort sunt probleme foarte frecvente și deranjante pentru mulți dintre noi în post. BioGreens este o combinație de ingrediente 100% bio, recunoscute pentru conținutul mare de nutrienți care hrănesc și regenerează organismul și care îți cresc nivelul de energie. BioGreens nu este doar un cocktail nutritiv concentrat, ci și un stimulent 100% natural al proceselor de detoxifiere din organism. Detoxifierea este importantă pentru nivelul de energie, deoarece procesarea și eliminarea toxinelor consumă din rezervele de energie ale organismului și împiedică utilizarea eficientă a nutrienților din hrană.

De asemenea, există persoane care se plâng că deşi ţin post, se îngraşă în mod vizibil. Produsul BioGreens, prin aportul concentrat de nutrienţi, previne devitalizarea organismului și reduce pofta de mâncare. În acelaşi timp, acest superaliment conţine ingrediente bogate în clorofilă, care stimulează procesele metabolice şi oferă organismului mai multă energie.

Nu în ultimul rând, dacă doriţi să vă stimulaţi  în mod 100% natural sistemul imunitar pentru a evita răcelile, virozele, infecțiile respiratorii și urinare și alergiile frecvente, începeți o cură cu BioGreens. Germenii, vlăstarii și algele pe care le conține acționează sinergic, susținând mai multe funcții ale organismului, printre care în mod special cea imunitară și nivelul de energie.

Instrumente utile

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. Adela spune:

    Sunt hipertensiva.Administrez zilnic medicamentul Tritace de 10mg.Sunt interesata in achizitionarea produsului BioGreens.Pot administra acest produs in conditiile prezentate?

    • admin spune:

      Puteti administra fara nici o problema produsul BioGreens. Acesta nu interactioneaza cu medicatia antihipertensiva, ci dimpotriva are un usor efect depurativ-diuretic.

  2. Marilena spune:

    M-a ajutat foarte mult acest produs in postul Pastelui si o sa il folosesc in continuare (pentru ca deja am facut abuz la carne in ultimele zile). L-am folosit atat in salate cat si in shake-uri. Am reusit sa slabesc 2 kilograme si sa renunt aproape de tot la cafea. Este un produs tare bun. O combinatie de „verzituri” perfecta pentru oamenii cu prea putin timp liber si nu numai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus in pagina