Stresul oxidativ – stresul care cedează la antioxidanți

Ultima actualizare la 4 august 2014. Categoria: Articole
Acest articol a fost citit de 1699 ori.

O sumedenie de produse alimentare, suplimente nutritive și produse cosmetice promit diminuarea stresului oxidativ al organismului. Reacțiile oxidative sunt reacții normale în organism, fiind un rezultat al proceselor metabolice, dar și al diferitor afecțiuni și intoxicații ale organismului. Când aceastea scapă însă de sub control, procesele oxidative depășesc protecția antioxidantă a organismului, cu efecte dăunătoare numeroase, mai ales pe termen lung.

Cum afectează stresul oxidativ întregul organism?

Despre radicalii liberi, stresul oxidativ și antioxidanți se vorbește foarte mult, aceștia din urmă fiind considerați unii dintre cei mai importanți apărători ai sănătății noastre. Stresul oxidativ este într-adevăr unul din cei mai mari dușmani ai organismului nostru, întrucât poate afecta negativ funcționarea optimă a tuturor organelor, a sistemului imunitar, a celui cardiovascular și nervos, a creierului. Reacțiile oxidative excesive duc într-adevăr la îmbătrânire prematură, declanșarea și agravarea a numeroase afecțiuni, precum și la încetinirea tuturor proceselor de vindecare și regenerare. Studii recente indică chiar faptul că reacțiile oxidative sunt în mai mare măsură un factor de risc cardiovascular decât chiar nivelul ridicat al colesterolului (acesta devenind extrem de periculos pentru vasele de sânge și pentru inimă odată ce este oxidat). Lista afecțiunilor în care este implicat stresul oxidativ pare interminabilă: cancer, Parkinson, Alzheimer și ale boli neurodegenerative, boli cardiovasculare (ateroscleroză, insuficiență cardiacă etc), boli autoimune, infecții, sindromul oboselii cronice, diabet, boli intestinale inflamatorii, afecțiuni articulare etc.

Metalele grele și stresul oxidativ

Metalele grele ajung în organismul nostru pe căi multiple, printre care alimentația, produsele chimice cu care intrăm în contact, mediu, fumat, plombe și implanturi. Intoxicarea cu acestea poate fi silențioasă pe parcursul multor ani, timp în care ea catalizează producția de radicali liberi, mărind stresul oxidativ cu care se confruntă organismul nostru. Arsenic, plumb, mercur, cadmiu, nichel și alte metale grele afectează lent, dar sigur funcționarea tuturor organelor și sistemelor din organism. Iar simptomele pot fi invizibile timp de foarte mulți ani. Ce e de făcut?

Alimentația antioxidantă – un ajutor extrem de eficient!

Multe persoane nu țin seama, în alegerile alimentare și de stil de viață pe care le fac, de necesitatea unei protecții antioxidante ridicate a organismului. Chiar și persoanele sănătoase, care se hrănesc natural, fac multă mișcare și trăiesc în medii mai puțin poluante, pot fi afectate de stresul oxidativ din cauza factorilor favorizanți ai acestuia din sol, aer și apă. Cu alte cuvinte, toate persoanele au doar de beneficiat, din perspectiva sănătății, de o alimentație cât mai bogată în antioxidanți naturali, care să ajute sistemul imunitar să țină sub control activitatea radicalilor liberi. Există deja foarte multe studii care confirmă că o protecție antioxidantă ridicată previne și diminuează efectele a foarte multe afecțiuni grave. Iată câteva elemente ale unei alimentații antioxidante, care vă poate proteja în mod eficient, pe termen lung:

  • Reduceți consumul de produse alimentare cu mult zahăr și aditivi chimici. Ca îndulcitor folosiți mierea, siropurile naturale și îndulcitorii din ștevie.
  • Reduceți contactul cu produse cosmetice și de igienă domestică cu multe ingrediente chimice.
  • Beți apă alcalină.
  • Consumați cât mai multe alimente verzi, alge, germeni și alimente precum iarba de grâu. Capacitatea antioxidantă, alcalinizantă și detoxifiantă a acestora este printre cele mai mari dintre toate alimentele. O formulă naturală și ușor de administrat de super-alimente verzi este produsul BioGreens de la Zenyth.
  • Faceți cure periodice cu antioxidanți naturali din alimente și din suplimente nutritive naturale (Atenție: antioxidanții și vitaminele de sinteză au efecte mult diminuate în comparație cu cele naturale. Unul dintre multele exemple pentru care există studii este efectul vitaminei C naturale în comparație cu acidul ascorbic – vitamina C de sinteză).

Rețineți că antioxidanții naturali acționează cel mai eficient ”în echipă”, regenerându-se reciproc (de exemplu vitaminele C și E).

  • Când vă e poftă de ceva dulce, preferați ciocolata neagră. Are mult mai mulți antioxidanți decât alte dulciuri și mai puțin zahăr.
  • Sporiți consumul de fructe roșii și de culoare închisă, cel mai bine sălbatice (fructele de cultură nu au același conținut nutrițional). Dacă nu reușiți să consumați suficiente fructe crude vă propunem produsul Vitamina C Naturală, care conține 7 fructe de pădure sălbatice, liofilizate, foarte concentrate în nutrienți.
  • Reduceți consumul de carne (și când doriți carne, evitați totuși mezelurile). Atunci când consumați carne, alăturați întotdeauna o porție de salată. Și evitați combinațiile carne- cartofi, paste sau pâine.
  • Consumați fructe și legume din tot spectrul cromatic (de exemplu schimbați periodic fasolea boabe albă cu cea roșie).
  • Consumați nuci și semințe crude.
  • Renunțați la fumat sau reduceți cât de mult posibil numărul de țigări fumate.

Sănătatea se construiește din timp! Dacă aveți grijă de alimentația dvs. zi de zi, organismul va funcționa mai bine, iar dvs. vă veți simți mai bine!

Instrumente utile

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus in pagina